Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

E-mail

Kinek lehet egyetemi e-mail címe?

Az ISZK a Miskolci Egyetem hallgatói és dolgozói számára igény szerint, névre szóló e-mail címet (a továbbiak: személyes e-mail cím) biztosít az Egyetem központi levelezőrendszeréhez. Egy hallgató, vagy dolgozó egy személyes e-mail címmel rendelkezhet. Cél, hogy minden hallgató és dolgozó rendelkezzen egyetemi e-mail címmel, és a hivatalos levelezés ezen a címen keresztül történjen.

Az Egyetem valamennyi dolgozója a jogviszonyának kezdetét követően – az adott szervezeti egység adminisztrációs feladatok ellátásával megbízott dolgozóján keresztül – jogosult az Egyetem központi levelezőrendszeréhez (uni-miskolc.hu) tartozó névre szóló elektronikus levélcímet (a továbbiak: személyes e-mail cím) igényelni, amely a dolgozó személyes e-mail címe lesz. Egy dolgozó egy személyes e-mail címmel rendelkezhet. Egy dolgozó azonban több technikai jellegű e-mail címmel is rendelkezhet. Technikai e-mail cím alatt a további munkakörhöz (pl. rektor@..., igazgato@... stb.), vagy feladatkörhöz (pl. munkaido@..., helpdesk@... stb.) tartozó e-mail címet kell érteni. A felhasználók az e-mail címüket kizárólag személyesen használhatják, a levelezőrendszerbe történő belépéshez szükséges adatokat (felhasználónév és jelszó) más személy részére nem adhatják át.

A központi levelezőrendszer használatára feljogosító jogviszony megszűnése után az ISZK haladéktalanul felfüggeszti a személyes e-mail cím használatára való jogosultságot. Technikai jellegű e-mail cím esetén haladéktalanul gondoskodik a régi jelszó megváltoztatása mellett az e-mail cím használatára jogosult személy részére a technikai e-mail címhez történő hozzáférés biztosításáról.

Hogyan igényelhetek egyetemi e-mail címet?

Dolgozók esetében

Tekintettel a vészhelyzetre, illetve a távmunka beveztésére e-mail cím igénylést szervezeti egység vezető, vagy adminisztrátor kezdeményezhet a HelpDesk-en keresztül, vagy egyetemi e-mail címről a meiszk@uni-miskolc.hu címre írva.

Hallgatók esetében

Tekintettel a vészhelyzetre, illetve a távoktatás beveztésére hallgatói e-mail cím igénylést szervezeti egység vezető, adminisztrátor, vagy oktató kezdeményezhet a HelpDesk-en keresztül, vagy egyetemi e-mail címről a meiszk@uni-miskolc.hu címre írva, illetve ez utóbbi opciót a hallgató is megteheti. Fontos, hogy a Neptun kódok legyenek feltüntetve, mert az aktív jogviszonyt az alapján tudjuk ellenőrizni.

 

Webmail

Az egyetemi levelező rendszer megújult webmail felülete elérhető a https://webmail.uni-miskolc.hu/ címről. A kívülről történő levelezéshez ezt ajánljuk.  

Megjegyzés: felhasználónevével (nem pedig az e-mail címével) tud bejelentkezni.

Kérjük csak erről az URL-ről jelentkezzen be, ne dőljön be az adathalász oldalaknak!

Levelező kliens

Ha a levelezéshez kliens szoftvert szeretne használni, az adott programnak megfelelően állítsa be a következőket:

  • SMTP: smtp.uni-miskolc.hu (port: 465)
  • IMAP: imap.uni-miskolc.hu (port: 993) vagy
  • POP3: pop3.uni-miskolc.hu (port: 995)

 

Ha olyan levelet kap, amelyben a fiókjának adatait kérik, kérjük ne válaszoljon rá (még akkor se, ha úgy tűnik mi kérjük)!

Ha ilyen adathalász illetve egyéb kéretlen leveleket kap, kérjük továbbítsa a spamreport@uni-miskolc.hu címre, hogy megtehessük a szükséges intézkedéseket.