Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

E-mail

Kinek lehet egyetemi e-mail-címe?

Az Informatikai Központ a Miskolci Egyetem hallgatói és dolgozói számára névre szóló e-mail-címet (a továbbiak: személyes e-mail-cím) biztosít az Egyetem központi levelezőrendszeréhez. Egy hallgató vagy dolgozó egy személyes e-mail-címmel rendelkezhet. Cél, hogy minden hallgató és dolgozó rendelkezzen egyetemi e-mail-címmel, és a hivatalos levelezés ezen a címen keresztül történjen.

Az Egyetem valamennyi dolgozója a jogviszonyának kezdetét követően – az adott szervezeti egység adminisztrációs feladatok ellátásával megbízott dolgozóján keresztül – jogosult az Egyetem központi levelezőrendszeréhez (uni-miskolc.hu) tartozó névre szóló elektronikus levélcímet (a továbbiak: személyes e-mail-cím) igényelni, amely a dolgozó személyes e-mail-címe lesz. Egy dolgozó egy személyes e-mail-címmel, viszont több technikai jellegű e-mail-címmel is rendelkezhet. Technikai e-mail-cím alatt a további munkakörhöz (pl. rektor@..., igazgato@... stb.) vagy feladatkörhöz (pl. munkaido@..., helpdesk@... stb.) tartozó e-mail-címet kell érteni. A felhasználók az e-mail-címüket kizárólag személyesen használhatják, a levelezőrendszerbe történő belépéshez szükséges adatokat (felhasználónév és jelszó) más személy részére nem adhatják át.

A központi levelezőrendszer használatára feljogosító jogviszony megszűnése után az Informatikai Központ haladéktalanul felfüggeszti a személyes e-mail-cím használatára való jogosultságot. Technikai jellegű e-mail-cím esetén haladéktalanul gondoskodik a régi jelszó megváltoztatása mellett az e-mail-cím használatára jogosult személy részére a technikai e-mail-címhez történő hozzáférés biztosításáról.

Hogyan igényelhetek egyetemi e-mail-címet?

Dolgozók esetében

E-mail-cím igénylést az adott szervezeti egység vezető vagy adminisztrátor kezdeményezhet a HelpDesk-en keresztül, vagy egyetemi e-mail-címről a helpdesk@uni-miskolc.hu címre írva.

Hallgatók esetében

Minden hallgatónk a beiratkozását követően automatikusan kap egyetemi e-mail-címet. A hozzáférési adatokat (felhasználónév, jelszó stb.) a hallgató Neptunban rögzített másodlagos e-mail-címére küldjük ki. Amennyiben nem találja az üzenetei között, akkor jelezze a meiszk@uni-miskolc.hu címen a teljes neve és Neptun-kódjának megadásával.

 

Webmail (dolgozói) - kivezetés alatt

Az egyetemi dolgozói levelező rendszer megújult webmail felülete elérhető a https://webmail.uni-miskolc.hu/ címről. A kívülről történő levelezéshez ezt ajánljuk.  

Kérjük, csak erről az URL-ről jelentkezzen be, ne dőljön be az adathalász oldalaknak!

 

Hogyan tudok levelezni a migrációt követően?

Az M365 online eszközei a migrációt követően néhány perc elteltével használhatóak lesznek. A levélküldés és -fogadás az online Outlook felületről azonnal működni fog: https://outlook.office.com/mail/
Az egyetemi webmail archívumként továbbra is használható.

Levelező kliens

A Microsoft Outlook a támogatott levelező kliens. Itt egy új Exchange fiókként kell felvenni az egyetemi e-mail-címünket. A rendszer bekéri a felhasználónevünket (x.y@uni-miskolc.hu vagy x.y@student.uni-miskolc.hu), jelszavunkat, majd automatikusan beállítja az új fiókot, amelyben láthatóak a mappáink, leveleink.

 

Kérjük, csak erről az URL-ről jelentkezzen be, ne dőljön be az adathalász oldalaknak!

 

Ha olyan levelet kap, amelyben a fiókjának adatait kérik, kérjük, ne válaszoljon rá (még akkor se, ha úgy tűnik mi kérjük)!

Ha ilyen adathalász, illetve egyéb kéretlen leveleket kap, kérjük továbbítsa a spamreport@uni-miskolc.hu címre, hogy megtehessük a szükséges intézkedéseket.